mandag, august 20, 2007

Godag igjen!

Jeg, som ofte klager på andres sene oppdateringer, må nesten bare bøye meg i støvet og inse at jeg ikke er så mye bedre selv... Men selv om jeg ikke har oppdatert på en stund, går livet fremover. Sommeren startet som sagt på forje post, med romania turen. Etter det har ting gått slag i slag, MASSE (litt for mye...) jobbing, henging og koz. Som alle vet har ikke sommern helt hatt det beste sommerværet, men for meg som har jobbet inne hele tiden, har det ikke vært en så altfor stor nedtur... Hadde vært verre å jobbe 20 dager i strekk om sola hadde steeeekt utenfor vinduet...
Slutten av ferien gikk med til å være leder på en ankomstleir for utvekslingselever som har kommet til Norge. Vi pakket matpakker, forklarte av man kan kaste toalett papir i do, brukte mye fingerspråk og lærte litt Norsk. I tilegg var vi i Halden "sentrum" og på badetur. Man kan godt si at norsken min har fått oppfriskning, og jeg må ærlig innrømme at jeg ikke er like stødig på gramatikk regler som jeg var i 8.klasse da vi lærte dem... Frasen "Dere kommer inn i det... Om litt så hører dere bare at det er sånn!" bli brukt mye...
Utvekslingsstudenter er søte, og jeg er blitt så glad i dem at det var leit å stikke hjem litt før programmet var over.. Men måtte jo på GoFest og.
Ja, for det var med GoFest jeg avsluttet sommer'n. 4 hyggelige dager på grimerud og toppen var bokstavelig talt toppen, og selv om jeg sov hjemme ble det lange dager og nye bekjentskaper. Veldig hyggelig. Det var forsovet på lørdagen under GoFest at kameraet mitt virkelig streiket, da jeg skulle prøve å få et bilde av lunsj koz med Tonje, Pernille og noen flotte gutter, slik at det skulle huskes for evigheten. Men nei, kameraet er nå ikke brukbart, så derfor har jeg ikke mange bilder av hverken det eller noe mer... Men noen fra tidligere koselige studer i løpet av sommer'n kommer her:


My lovely two girls; kaja og kristin
Gutta og kaja og sophie..
Alle AFS utvekslingsstudentene i region 1 i Norge 07/08
Brasilianerne...

Fun at work... Skobutikken har gratis prøvestrømper som blir utnyttet til glede for de ansatte...
Grillkoz hos fjellestad


Men sommer'n tar slutt den også... Jeg må si det er rart å ikke trenge å tenke på skolen nå som tiden faktisk er kommet til at den starter... I stedenfor å stå opp tidlig og tenke på å kjøpe skolebøker, kunne jeg sove lenger og sitte her å oppdatere en sårt trengende blogg... Veldig deilig egentlig...
Men denne tiden bringer også med seg litt andre, triste ting... Vi blir eldre, og våre veier skilles oftere... Jenny har dratt til USA og Marie til England, og tilbake sitter Tonje og jeg, litt tafatte, men ved forholdsvis godt mot. Avskjedene ligger fortsatt litt friskt i minne, så det er ikke et så altfor hyggelig tema, men forhåpentligvis får de et flott år begge to! Tonje stikker på backpacker DTS i Januar, og jeg stikker til Mexico på DTS på samme tid... Så vi er nå begge her en stund sammen... Begge Fjellestad guttene har stikket av i militæret, og selv om de ser umåtelig kjekke ut i uniformen, er de savna. David&co har dratt til Oslo,og flere har dratt inn til storbyene for å studere. Ane drar til USA igjen i September, Johanne og Marte på folkehøyskolen i henholdsvid Buskerud og Gol, Gunvor til Spania som Au Pair, Ine til Lillehammer og en gjeng er endt opp i Oslo, om ikke for å studere så iallefall for å få litt forandring i hverdagen...
Tilbake sitter jeg med 4 jobber og litt fritid... Missforstå meg rett; det er koselig, men ingenting er som de gode gamle dagene...
Ok, det får være it for now, skal på jobb om litt skjønner dere. Sorry for at innlegget ble litt langt, men når det ikke er blitt sagt noe på 2 måneder blir det litt sånn... Og likevel er det mye jeg ikke har sagt noe om, som bursdagen til David og familiebesøk, men nå har jeg vist nevnt det og, så da får det gå...
Ha en flott høst!

1 kommentar:

Jenny Therese Korsnes Aasen sa...

Glad for å lese fra livet Marty! Keep updating:)