torsdag, desember 13, 2007



...Og Advent går mot Jul....


Jeg har vært på julebord, i oslo og på hjulebord, og det var ordentlig koz! Julebordet var med Sko Texnæs, det vil si Euro Sko, DNA og Texnæs, og bø på mye godt mat, drikk og jenter! Vi var på LaRoza og det ble dans og fest og etterpå dro vi ned til byen. Det var kaldt men veldig morro! Some pics:DNA og Euro Sko jentene!Marie og megIngrid og Vilde


I Oslo var jeg hos Kristin og sov der, før jeg dro til tannlegen på rikhospitalet! Så dro jeg til Slottet for å se på Pål Vegar, som for anledningen sto fint dandert til foran militærhuset på plassen og så fint fikk vist frem de nye, tillærte evnen til å masjere frem og tilbake, be barnehageunger holde seg på riktig side av streken, svare på spørsmål til turiser og forbipasserende, og, ikke minst, et vaktskifte! Flott! Etter det hadde jeg en lang, god, formiddag i storbyen litt for meg selv med diverse utflukter til gode oslo-støk før jeg dro hjem til Hamar etter en tog-date med Annis. Her kooooooser Pålis seg skrekkelig!oppstillings-bilde!



Militær Duden! :)



Feil vei, men jeg vet ikke åssen man snurrer'n rundt!

Hjulebordet var det Moccabønnene, med Øyvind i spissen, og jeg ble serdeles gledelig overrasket over guttenes matferdigheter! Her gikk det i Ribbe og Surkål, medisterkake og saus, grønnsaker og ikke minst gradiosa! Virkelig kos! Øyvind holdt velkomsttale og gjennomgikk årets poker suksesser, mens jeg frimodig tok på meg ansvaret med å holde Herrenes Tale. Som eneste jenter var det kanskje litt selvsagt, og det eneste minuset på kvelden var det at ikke var noen av guttene som tok opp tråen og fulgte opp med en Tale Til Kvinnen! Men alt i alt bød kvelden på høyfaktor kos, som endte i is og vaffler, moccabønner og stratos og gjenerell koz. Etter litt pågang fra meg ble det stil i klesveien også, noe guttene virkerlig forsto og levde etter! Veldig bra! Det var høy stil over kvelden, selv om jeg personlig ikke mener at skyte-spill på x-box hører hjemme på julebord... Men så skal det jo sies at dette var er Hjulebord og at jeg kun var invitert, ikke ansvarlig... Koslig var det nå iallefall, dog noe usoss til tider! Ü



Stil over gutta!Meg og Ruben og litt god-mat!Ola Johannes og julematen! Ribba ordna Hannes med selv, og den var riktig så god!

Gutta!Ved bordet...Litt må til for å skape stemning... Både med og uten! Og serviettene satte jeg ekstra stor pris på!Øyvind holder tale!

Da nærmer Jul seg med stormskritt, og jeg gleder meg masse! I dag har jeg hatt skikkelig julestemning, og det skulle jo bare mangle nå som det er Lucia! Jobba på Børstad Ungdomsskole i dag, og der var det en gjeng som gikk i Lucia-tog og delte ut lassekatter, så det var bra!



Ha en fortsatt God Advent!

Ingen kommentarer: