onsdag, mars 27, 2013

Spring break part 1 : Kansas 

Hva amerikanene gjør for st.patrics day.... det ser jo bare ekkelt ut!?

 Min samboer Molly fylte 21! Det feiret vi med en drink! 



Helgen for 1 uke siden var jeg i Mexico med All Peoples Church som er kirka jeg går i her. Det var 350 mennesker, et fint hotel, outreach til barnehjem og parker, og utrolig mye skjedde!! Møtte mange nye mennekser, lærte meg en god del navn, og så mirakler skje! Det var helt sick; folk ble helbreda for høreproblemer, folk som satt i rullestol reiste seg og gikk vanlig, ei jeg ba for ble kvitt rygg problemer, og masse mer! Ei i teamet vårt ble helbreda fra melkeallergi, glutenintolleranse og soyallergi! Hun kunne ikke spise noe av maten vi fikk da vi kom, men på søndag satt hun med oss og spise taco og helt vanlig mat! Morsomt!!! :) Gud er god!
Det var en herlig gjeng å dra med. Jeg og Erika var litt skeptiske i starten, 350 mennesker er mange (ca 60% av alle som går i kirka vår!), men det gikk fint og var egentlig bare gøy! Helt anderledes enn YWAM - vi bodde på kjempe fint hotell rett ovenfor grensen, og hadde ikke lov til å forlate det i det hele tatt i løpet av oppholdet vårt... Men det var greit; det var så travelt uansett! Vi dro over torsdag til søndag. Søndag er ræææva deg å krysse grensa igjen; for da er du ikke alene, for å si det sånn... Vi fikk favor og grensevaktene lot oss alle komme i egen kø og slapp oss igjennom alle mann! :) Det tok likevel rundt 3 timer. Men det er jo sosialt da - når man bare er med mange venner! Noen av gutta dro frem gitarer og munnspill og spilte opp, så vi sang oss igjennom halve køen. Haha.

Jeg dro rett fra Mexico til skolebenken for å lese til finals!

På vei hjem fra siste final på tirsdag 


Da har jeg hatt spring break i 1 uke, men egentlig bare ordentlig ferie siden i går. Jeg var heldig/smart og la alle finalsene mine på begynnelsen av finalsuken, så selv om mandag og tirsdag var HEKTISK, var det verdt det - for det gav meg jo ferie fra tirsdag av istedenfor fredag!!



Onsdag satte jeg meg på flyet til Kansas City, der Kelli ventet på meg. Vi dro inn til et hotell som fammen hadde leid. Mom var på en konferanse, så hele torsdagen kjørte Kelli og jeg rundt, shoppet litt, tok manicure/pedicure og bare catchet up. Været var en overgang - fra 20 grader i California til minusgrader og snø i Kansas.....


På kvelden kom dad også. Grunnen til at vi var i Kansas City var a) fordi mom skulle på konferanse med jobben og b) fordi dad hadde billetter til NCAA tournatmenten (basketball) som var i Kansas City. Vi hadde to billetter, så dad var på alle kampene, mens Kelli, mom og Lisa delte den andre. Det var bare 3 sessions desverre, så jeg fikk ikke sett noe, men det gjorde meg ikke så mye. Fordi de var en og en på kampene, fikk jo jeg kvalitetstid med hver enkelt!! På torsdag var det med Kelli, og på fredag med mom. Vi dro på USAs eneste World War 1 museum - det var veldig spennende!

Museet i midten av Kansas City 
Mom og jeg 

Jeg fikk på sånne hodetelefoner og så gikk vi rundt og så på masse ting. Veldig interessant - det var jo en helt syk krig.... Siste stop i museet var dette:
Det er altså da en av ambulansene som ble kjørt under 1.verdenskrig - og det var sånn AFS (som før het American Field Service) ble til! (les mer på http://www.afs.no/om-afs/historien-om-afs/). Begge to bare stoppet opp, så på hverandre og lo - og så fikk vi en random fyr til å ta bilde. Han skjønte jo ikke helt hva som var greia så jeg tror han ble litt forvirret over hva det var vi ville ha bilde av.... Han prøvde først å bare ta bilde av oss to, så jeg måtte forklare han at det var skilte vi ville ha, og da gikk det litt på bekostning av selve ambulansen.... 

På fredag kveld kom Lisa opp fra Pitsburg, så da var familien komplett (minus det nye addede familiemedlemmet Andrew som hadde en opera øving i Tulsa den dagen!). 

I tillegg til at jeg fikk henge med hele familien, var vi innom og hilst på min "kusine" Kristy som akkurat har fått et barn! Min andre "kusine" Kelsey var også det på torsdagen, og så i helgen som "uncle" David og "Aunt" Brenda - så det ble jo rene familietreffet! Veldig hyggelig, og veldig random at alle endte opp med å være der på samme tid!


Dette er Broxton! 


På lørdag var det ingen basketball kamper i Kansas City, så da var vi på en retaurant og spiste bl.a. med min "fetter" Eric (familietreff sa du!?). Det gikk basketball kampene som spilltes på andre steder på TV, så det var god stemning!

Dad og David
Gutta med ølen! 
Lisa, Kelli og mom 
Angie, Eric og Dad
David og Toni som er familievenner, var med på turen! 

På den restauranten møtte jeg også en som jeg gikk på high school med i Wichita, som jeg var soccer mananger for. Haha, det var sykt random og kleint, jeg kjente han ikke særlig godt, men han kjente meg igjen da, så det var jo enda godt!

Etter middag dro vi videre til en annen pub hvor vi så Wichita State (som er basketball laget som vi heier på - jeg var på mange kamper med dem det året jeg bodde i Wichita), vinne og komme videre til Sweet 16! Det skal spilles i LA, så jeg har nesten litt dårlig samvittighet for at jeg ikke skal..... Dad var helt i hundre - det er 3 gangen i hans liv at de har kommet til Sweet 16 (forrige gang var når jeg var utveskslingselev - og da gav lærerne oss fri fra klassen og samlet oss i klasserom med TV for å se på!). Så det var stemning!

På søndag satte jeg og Kelli nesa mot Wichita igjen, mens dad og mom så at KU også kom videre til Sweet 16! Lisa dro tilbake til Pittsburgh, men vi rakk et sisterpic med pannebånnene Lisa hadde kjøt til oss! Haha

Vel fremme i Wichita, ventet tre hunder på meg, som alle fikk sove i sengen min til mom og dad kom hjem (alle tre snorket!!), og dagen etter var jeg ute på lunsj med Grammy, hadde besøk av "kusine" Anne og hennes datter Avery og så spiste middag med dad og Grandma på rehab senteret hun er på etter å ha hatt rygg operasjon!
Baby Mia (som er Grandmas hund, men hun er på rehabsenteret... Mom og Dad har også en hund som heter Mia..)
Anne og Avery
Sååååå søt!!! 

Også i Wichita var det vinterstemning, så det var godt å lande i Cali igjen i går og kjenne litt på varmen... Jeg hadde ikke pakket så mye vintertøy til dette semestert!

Da jeg kom hjem lå det er stooor pakke å ventet på meg på kjøkkenet. Cathrine har vært en engel og sendt med ECON2200 bøkene så jeg kan lese litt mens jeg er her (jeg har ikke sett frem til å få denne pakken, men men... haha). Jeg synes det var litt rart at det var pakket inn i en brun boks og at cathrines addresse var skrevet på en pappbit som var inni en konvolutt og klisteret på boksen... så jeg fant ut at den kanskje var blitt åpnet i tollen. Jeg åpnet pakken, og der lå såvisst bøkene, den røde innpakningen til Posten Norge pakkene i avkuttede biter, i tillegg til et "de nye blad" (som hadde lipgloss som vedlegg som var helt smadra og var kommet overalt), en melkesjokolade som var knust i småbiter. Og to kviklunsj og en sportssjokolade som er heeeelt knust; ikke bare i biter, men som kjeks som er smulet opp liksom. Så lå det med den gule greia som er utenpå de lilla påskeeggene til freia (min favoritt!!), men hverken den lilla kartongboksen eller selve eggene (sadness!!!), og et kort  til "Silje" fra "Yngvild" og "Camilla". Ja, jeg leste det. Jeg som ikke leser julebrev som ikke er addressert til hele familien Havnen/Tønnessen, selv om du VET det er julebrev... har nesten dårlig samvittighet, men jeg måtte jeg finne det ut...?! Det var bare et postkort da, men jeg føle likevel at jeg tråkket på folks privatliv... Alt jeg får lest ut fra kortet er at Silje befinner seg i USA. Så hvis noen kjenner ei Silje som er i USA som har to venninner som heter Yngvild og Camilla: jeg har tingene hennes her. Cathrine hadde bare sendt bøkene og en av kvik lunsjene, så resten er jo egentlig Siljes.....?!

Dersom noen har noe tips til hvem dette kan være, mottas de med takk!! Jeg fikk nå bøkene mine iallefall da! 

Jeg har jo spring break i noen dager til, så i går fant jeg ut at jeg skal ta meg en tur til Vegas! Jeg stikker i morgen, så kommer jeg vel hjem i løpet av helgen... 

GOD PÅSKE alle sammen! Selv om sola varmer og er deilig, savner jeg skigåing litt...... NYT DET! 

1 kommentar:

Anonym sa...


добрый день всем

нашла ваш форум и вы мне очень нравитесь : )

хочу услышать ваше мнение , а может и дельный совет

у меня непростая ситуация

год назад у меня погиб мой любимый человек мы с ним вместе жили 3 года . а всего были знакомы 5 лет

после этого я отходила целый год , у меня было жуткое состояние

родителей у меня тоже нет , поэтому помогали мне мои друзья и коллеги по работе выбраться из тяжелейшей депрессухи

я уже и по психологам и по колдунам ходила , и в запой уходила , и отдыхать на юг 3 раза за полгода с работы отпускали

я с мужчинами целый год этот практически не общалась , не считая случайного "кадра" на курорте

в этом августе меня познакомили хорошие знакомые моей семьи с их родственником, моим ровесником( мне 24 года всего0

я в деревню ехала на выходные в его дом (бабушку свою на выходные вывезти хотела ), брат его двоюродный.мы у метро должны были его захватить и ехать нам вместе 3 часа (я за рулем )

так вот мы когда до места доехали , расстаться уже не могли ни на час , в первый день знакомства с ним в постель легла ( я просто обычно так не делаю)

он меня со всей семьей своей познакомил, все свои фотографии заставил просмотреть , начиная с года, мы с ним встечались каждый вечер а еще иногда даже утром

отношения были распрекрасный , сам ходил и кричал , что хочет взять меня замуж , что мы сделаем красивого ребенкаи т д

люблю сказано не было , да и никто от него не требовал

вообщем проблема в том , что этот мужчина пропадает с концами

я ему звоню , а он меня посылает пару раз , пишет SMS : "давай останемся друзьями"

как понимать его ?

я в замешательстве , у меня такого не было еще

самое интересное , что я знаю , что мужа своего я любила это точно

а вот к этому человеку чувство какое то совсем не любовь , а другое , вы не знаете что ?

окогда расставались (на работу идти надо , как будто кусок от меня отрезали

не могла без него не спать ни есть

очень спокойно и хорошо с ним было

вот такие дела

а вы еще справишаете потом откуда стервы берутся -а вот оттуда...
[url=http://mp3lists.ru/][color=#E4F4FE] [/color][/url]