søndag, juni 09, 2013

Hallo igjen, ja! 


Jeg trenger vel ikke late som at jeg har tenkt på å skrive, egentlig, for det har jeg virkelig nesten ikke. Trodde jeg hadde skrevet siden spring break, men men..... 

Nå er jeg ferdig her nede. Eller, nesten.... Finals er neste uke, og etter det blir det stort sett bare ferie! Gleder meg til å få litt skole-fri og ligge på stranden og bare henge! Dette quarteret har gått fortere enn det forrige, og det har vært travelt. Jeg har likt fagene mine, og til tross for at jeg har hatt skole hver dag har det være veldig artig!! :)

Det er rart at utvekslingsåret snart er over, men jeg gleder meg også litt til komme hjem. Jeg var hjemme forrige uke, da min kjære bestevenn gifta seg, og det var KONGE å være tilbake i Norge... Men veldig deilig å vite at jeg skulle tilbake hit også - og ha litt ferie og få litt sol på kroppen :) Jeg er i god gang med det - til tross for at det også går mye i finalslesning. Jeg har to hjemmeksamner nå, så det er så godt som ferdig skrevet, og så er det en "in class" på mandag. Og såååå er det ferie. Jeg har gått til innkjøp av flybilletter til Seattle, Portland, San Francisco og Santa Cruz. Det blir bra! :) 6-dagers tur som jeg tipper går veldig fort forbi, men helt sikkert minner for livet! 
Ellers er jeg jo igang med å selge bil, flytte ut av leilighet og avslutte alle medlemsskap; treningsenter, telefon .... Det er veldig rart- de siste par månedene har bare gått forbi helt utrolig fort. Jeg var jo forberedt på det, men kanskje ikke at det skulle gå såååå fort...? 

For et par dager siden hadde vi "end of quarter party" for UPS studentene på UCSD. Jeg dro for å møte nordmennene for jeg har jo enda ikke blitt kjent med de som har studert her med meg... Det har vært 6 måneder med mange nye amerikanske bekjentskaper og vennskap, men det var sannlig gøy å være med nordmenn også - som alle kjente hverandre men som jeg knapt har sett! Eller; de fleste har jeg sett rundt på campus - du kan sannelig se om noen ikke er amerikanere, jeg er blitt kjempe flink til å skille nordmenn fra dansker! :) Jeg tror jeg merket at jeg kanskje hadde tatt den "ikke heng med nordmenn" greia litt overboard når jeg satt alene på 17.mai morgenen, og så dro på SunGod music festival på UCSD på kvelden - der jeg bare hang med amerikanere... Det kunne jo kanskje vært litt greit å ha noen å feire med da! Haha. 

Men ellers er jeg veldig, veldig fornøyd med oppholdet. Å være tilbake i Norge i forrige uke og gå direkte tilbake til gamle vaner på lesesalen - og ikke helt skjønne hvorfor folk blir så happy av å se meg, inntil jeg kom på at jeg har vært bort i 6 mnd... det gav meg litt sånn "sjokk" så jeg skal nyte den siste tiden her.... jeg er søren meg velsigna som får lov til å gjøre slike ting som dette, og oppleve alt jeg har opplevd! 
Min venn fra DTS Jon kom fra Canada for å hilse på! Vi dro på Padres Baseballgame og koste oss skikkelig!! God stemning - og topp å se han igjen, etter 4 år!! Han hadde med seg søstra og ei venninne og det var god stemning! :) 

Dette er mine vakre roommates, og to randomme jenter i bakgrunnen... Veldig bra jentegjeng, alltid god stemning og masse latter!! 

Vakreste Jaimie som har sånn toppløsbil, og så var det 2 uker med happyhour på starbucks! Det passet bra at det var 30 grader to av de dagene! :) 

SunGod: en musikkfestival som skolen stiller med. Gratis for UCSD studenter (ikke for UPS studenter, men det jobbet vi rundt), og mange gode artister!! I år var Kendrick Lamar der, og en god del andre minde kjente folk. Syyyyyyyykt god stemning, og litt rar stemning, der marijuaen fløt fritt og politier fint gikk forbi uten å bry seg... Veldig anderledes enn det jeg tror de gjør det i Norge, nå gadd folk liksom ikke å bry seg... Med konserter fra 15 til 24 var det en lang dag, men veldig gøy!! Dette er John og Anton som jeg hang med hele dagen - begge går i lifegruppa mi og er konge kule! 

Nytt besøk fra Canada; denne gangen av Jenn! Hun kommer forøverig tilbake på besøk i starten av juli! Veldig, veldig, veeeeeldig koselig å se Jenn igjen; vi var bridemaids i bryllupet til Kelsey samme i fjor, så det var jo ikke sååååå mange siden, men jeg har absolutt savnet henne og gleder meg til hun kommer tilbake! Erika og jeg hadde frokost med henne og gjengen hun var på tur med, og samfaurta OldTown og DownTown med dem! 
Fantastiske Kayt som får meg til å le oftere enn hun tror selv...! 

Leaving on a JetPlane... til Norge!! Der fikk jeg være med i bryllupet til Tonje og Andreas, og det var minnerikt og veldig hyggelig!!! Jeg fikk også overraske Tonje på utdrikkningslaget - hun trodde jeg var en stripper.. :) Good story! 

Bruden og brudgommen!

Diggerhu!!!

Tilbake i USA, og dette er fire av jentene jeg har delt livet med de siste månedene. Lifegruppeavsluttning på stranda - og Rachelles bursdag!! Jacqui, Rachelle, meg, Kayt og Robbi. Flotte jenter og maaaange gode minner med dem!! Gleder meg til skolen er over og vi har tid til å henge mer!

James, Jacqui, Rachelle og Kayt - alltid god stemning! :) Haha 


Og dette er store deler av lifegruppa mi - i solnedgangen på stranda såklart!! Helt fantastisk gjeng med gode og bra folk som jeg kommer til å savne veldig!! 

...for selv om det skal bli godt å komme hjem til Norge, kommer jeg til å savne dette stedet veldig. Det har vært lærerikt og spennende og veldig god stemning sånn generelt! Super nærme strand, sol og Mexico og veldig mange bra folk! 

Ingen kommentarer: