onsdag, april 20, 2011


Redding to LA!

De siste dagene i Redding gikk FORT! Det er rart hvordan nordmenn kommer lett sammen når de er i andre land, og både jeg og tonje tenkte på det på hjemturen – vi føler vi har fått mange nye venner, som vi kanskje ikke hadde fått dersom vi alle hadde vært i Norge…
For meg kom den største overraskelsen fra Gud på søndag kveld. Vi hadde vært på et oppsett som 5-8 klasse på skolen Bethel driver, og skulle videre på en kino. I det jeg og Tonje sto i kaffekø, kom det ei jente bort til meg, prikka meg på ryggen og bare ”hey hey hey, um, did you ever work as a transelater in Mexico!?”. Det måtte jeg jo bare bekrefte at jeg har – da jeg jobba med UiO i Ensenada på fulltid. Sammen med henne sto det en gutt, som jeg med en gang forsto at er en av Mission Adventures ungdommene jeg jobba med på et av teamene fra Canada! Det var skikkelig kult! Jeg hadde nok aldri kjent han igjen, du forandrer deg jo litt fra du er gutt 16 til gutt 18, men han hadde kjent meg igjen med en gang, og til og med skrevet til meg på facebook for å dobbelt sjekke! Jeg hadde jo ikke internett i kirka da, så det var jo veldig greit at vi fikk snakka litt! J Har ofte lurt på hvordan det går med de ungdommene du jobba med på MA, noen har du på facebook, andre har på en måte ”forsvunnet”… Han her hadde imidlertid planlagt å dra til Ålesund på DTS, og var bare på besøk på Bethel denne uken – så da var det jo ekstra morsomt å møte han!

Mandag morgen sto vi tiiidlig opp, og Sven Erik kom for å hente oss og ta oss med til flyplassen, der vi hadde leid bil! Takk til Sven Erik for all sosialt samvær og hygge – det var veldig artig!
Av Budjet fikk vi utdelt en bil både jeg og Tonje bare kunne si at var ”sølvfarga”. Det var ikke før første stopp i Sacramento min venninne Ali kunne fortelle oss av at det var en Chevre (om det er slik det skrives…). Så nå kjører vi altså rundt i en sølv Chevre dere! Ellers som Tonje sier "sølvbil med gullkors."! 

Turen startet med at Marty tok rettningssansen frem og kjørte på måfå for å finner 5ern. Og fant den - riktignok litt lenger fremme enn det jeg i utgangspunktet hadde trodd. Så bar det rett på walmart for innkjøping av proviant - nå har vi en haug vannflasker i bagasjerommet på bilen! Smarte greier!
Vi stoppet som sagt i Sacramento, på Jamba Juice, og så kjørte vi på til Santa Clarita der vi møtte Amy, vertssøstra til Jenny! Der hadde vi Chick-Fil-A. Det var jo digg da – og på veien hadde vi noen kaffer og drikkepauser og fylte bensin og sånn! Vi starta å kjøre litt før 8:30, og var fremme rundt 20 i går kveld, og jeg vil si vi i alle fall kjørte i 9 timer, om ikke nærmere 10. Så jeg var rimelig sliten i går, og i dag har vi forsovet oss. Ekke noe panisk stemning av den grunn – vi chillern, tror vi hadde godt av det. Dagen skal tilbringes på Santa Monica Beach! J Slå den, dere (selv om jeg vet det er fint påskevær, og glad dere har det bra!)
I LA fant vi raskt frem til Gingers hus, hvor vi ble tatt godt i mot! :) Så nå bor i Hollywood og koser oss godt - og sover i verdens diggeste seng! Seriøst - jeg har drømt om den siden jeg sov i den sist - i fjor sommer! 

So long!

Ingen kommentarer: