søndag, april 17, 2011

Utdate!

Tiden går fort i godt selskap! Tz og jeg koser oss max på tur, og det har vært riktig så mange små-store begivenheter hittil! :)

I San Diego bodde vi hos Erika, og det var FLOTT! :) Det var godt å være tilbake, og egentlig veldig deilig å reise rundt i kjent og kjære terreng. Erika var mye på skolen, men det var egentlig likegreit, for Tonje og jeg brukte en god del tid på å sondere Target og diverse andre steder man kan kjøpe ting som er billigere enn i norge. Så har vi sola oss og kost oss, tilbrakt timer på diverse kafeer med en bok i hånda, og hatt skikkelig ferie! Jeg stakk en minitur til Tijuana en kveld, og Giezi og Amanda kom å henta med på grensa! Så sov jeg en natt i deres nye nesten-hjem (de ekke gift enda, så Giezi bor der alene, men Amanda flytta ned for anledningen), før vi satt 3 timer på grensa for å komme oss tilbake til USA. Alltid like gøy....
Giezi og Amanda bodde med oss noen dager i San Diego, og det var jo storartet! Da fikk jeg plutselig 3 av mine bestevenner, den amerikansk, den mexicanske og en av de norske, sammen på en gang! Det ekke hver dag! I tillegg gifta jeg Amanda og Giezi!! Og jeg som ikke trodde jeg skulle få vært der på bryllupet! Man må jo signere papirer for å være gift, og der fikk jeg være et av de to vitnene! Selve begivenheten foregikk på Chilli´s så det vakke sånn kjempe stas over det! Men man kan jo trygt si at jeg slipper unna mer mas fra Giezis side om at jeg ikke kan komme i bryllupet!! :)

Etter nesten 1 uke med San Diego sol, og noe overskyet, og en god del shopping, satte vi nesen mot Redding, i Nord California! Jeg hadde avventet med å fortelle Tonje at vi skulle kjøre et minifly fra San Diego ti LA (hun trodde det bare var et lite et fra LA til Redding) til vi sto på flyplassen på San Diego og hadde sjekket inn... Da var veien tilbake litt kortere.. Tz er nemlig ikke så frykelig glad i å fly! Men vi kom oss jo veldig helskinnet frem, etter å ført ha hatt en avskjedskaffe med Erika på Coronado Island! Den 40 minutters lange flyturen til LA ble etterfulgt at 5 times med venting på innenriksterminalen (den minste; vi kunne velge mellom burger king, starbucks og fisk - det ble BK lounge!), og så et to timers flytur i propellfly til Redding. Begge flyturene gikk bra, uten turbulens! Takk Jesus! :) I Redding sto Sven Erik og ventet på oss, og tok oss med hjem til noen av de norsk jentene vi sov hos første natta!

I Redding har det vært mer enn kos! Høydepunkter kan nevnes å være Tonjes nye (og første) tatovering, Tz som gikk på glassdøra, movienight i hagen, tz som tråkka på snegler, healing rooms, være med på 2.klasseundervisningen med Sven Erik og gjengen og diverse mer! :) Det har vært helt topp!!! :)

Vi har igjen 1 dag her i Redding, før vi setter oss i en leiebil vi håper blir gratis oppgradert (!! :) ) mot LA og the OC. Ikke dårlig! :)

Kos dere så lenge! Tonje er helt rå på blogging, så følg gjerne hennes!

Ingen kommentarer: