lørdag, april 09, 2011

tilbake i landet med do-dør-sprekker. :)

Plutselig ble dette en reiseblogg... Det er det egentlig ikke mening at det skal være, for det gidder jeg ikke... Men jeg må jo kanskje bare innrømme at jeg er mye flinkere på å oppdatere bloggen når jeg er på tur. Det samme gjelder å skrive dagbok, så det kan jo hende det er en tendens jeg har... eller noe...

Men altså; ja, jeg er på reise igjen. Tonje og jeg skal være 3 uker i California, men mange stopp og hilsner til kjente mennesker og kanskje et par nye venner. Iallefall fikk jeg at par gode, nye venner på gardermoen alt, da Tonje tok over styringen... :)
Vi fløy Oslo-Munchen-Chicago- San Diego. Det var mildt sagt en ræva rute for istedenfor det vanlige 2 korte en lang flyturene, ble det 3 lange!! 4,9 og 4 timer. Til tross for at det var 3 lange og sykt kjipe flyturer, klarte Tonje så flott å uttrykk det da vi landet i Chicago: "Det er faktisk helt sprøtt at man kan sette seg inn i en boks, vente noen timer og så er du på et annet sted på jorda!". Welcome to 2011.
Ved ankomst Chicago var vi jo tross alt fremme i amerika, og kunne nye det amerikanske flagget på ethvert hjørne, starbucks så og si alltid innenfor synsvinkelen og ikke minst pass og toll vesnet! :) Vi kom oss greit igjennom, og fikk også med oss at offiseren ikke hadde fått innvilget sitt huslån. Tonje declared solsikkefrøene hun hadde med for å spise, også var vi uniten. Tross, dette var litt vanskelig å fatte. Vi satt egentlig begge to å tenkte på at "dette kunne likegjerne vært tyskland" da vi beveget oss sakte men sikkert fra flyet til gaten - til sammen hadde vi 5 timer venting til neste fly. Det var ikke før jeg skulle på do at jeg plutselig følte at vi faktisk var i USA- dodørene i USA har store sprekker! alle! Tonje sa det så fint i dag "det er litt sykt at man kan sitte på do og ha øyekontakt med de som står i dokø!". Men det er sant. Derav overskriften...

I San Diego sto Erika klar til å ta oss i mot, og faktisk har familien hun bor hos stukket av til Mexico for 2 uker! Hehe, det var planlagt før vi kom altså, vi har ikke sendt dem på dør... Så nå er vi stasjonert her for noen dager før ferden bærer videre til Redding, LA, OC, Mexico og så San Diego igjen.

Første dag i USA har gått sakte - som de alltid gjør. Vi er passe jetlagged, og våknet rundt 6 i dag, begge to, lys våkne. Merker det nå, 15 timer senere, at jeg overhode ikke er akkurat det, og at 5 timers søvn er litt lite.... Men men. Vi har fått gjort masse iallefall; shoppa og greier. I dag har vi vært super amerikanske, og har fått med oss Starbucks, Panda, McDonalds og TacoBell. SANTO! Bikinisesong here we come!

Nå skal jeg trene litt for å få vekk hamburgern fra tidligere, og så skal jeg soooove. :) Bilder kommer! Bloggen til Tonje er: www.tonjehonning.wordpress.com - check it out for bilder og oppdateringer!

2 kommentarer:

Anbjørg sa...

Digg;)

Du satte plutselig ord på det jeg har tenkt på siden 2006(=sprekker i dodørene). Takk!:)

Anonym sa...

du asså! kos dere. k